امام جمعه تبریز گفت: روابط عمومي بايد در قامت يك نهادي فعال، پويا و استاندارد و كارآمد بتواند و با بهره گيري از شيوه هاي نوين ارتباطي و اطلاع رساني به نيازهاي مخاطبان درون و برون سازماني پاسخ دهد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار مسئولان سازمان ارتباطات و فناوری استان و مجموعه های مرتبط با این سازمان، با بیان اینکه روابط عمومی کارآمد عاملی برای پیشرفت و تعالی سازمان است، گفت: روابط عمومی باید در قامت یک نهادی فعال، پویا و استاندارد و کارآمد بتواند و با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ دهد.
امام جمعه تبریز افزود: روابط عمومی فرصتی مناسب را در اختیار مدیریت یک سازمان قرار میدهد که تصویر شفافتری از آنچه در محیط سازمان و همچنین جامعه در جریان است بدست آورده و برای پیشرفت هرچه بیشتر از آنها استفاده کند از این رو باید گفت یک روابط عمومی خوب میتواند نقش مناسبی را در پیوند مدیران و کارکنان داشته باشد. وی با بیان اینکه امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، اضافه کرد: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.
امام جمعه تبریز اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات را متذکر شد و گفت: موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوام شان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده را یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار دانست و گفت: روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. وی با تاکید بر اینکه کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر گفت: محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است، بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی میتواند در سازمان موفق عمل کند./*