امـروز : يکشنبه 4 آذر 1403
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1399
کد 23360

آموزش فضای مجازی گامی برای اجرای عدالت آموزشی در کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شیوع بیماری کرونا فرصت های جدیدی در فرآیند تعلیم و تربیت بوجود آورد که میتواند منشاء سرفصل های بدیع برای اجرای عدالت آموزشی در کشور را فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرصت‌های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد، گفت: آموزش و پرورش توانست با بهره مندی هوشمندانه از شرایط کرونایی بر بستر آموزش مجازی، چالش های عدالت آموزشی را تا حدودی از پیش روی بردارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: کرونا فرصت‌های جدیدی در فرآیند تعلیم و تربیت به وجود آورده است، و بهره‌برداری از این فرصت، نیازمند بهره‌مندی هوشمندانه از فضای مجازی بر پایه تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به محرومیت دانش آموزان از فضای مجازی در برخی از مناطق گفت: دانش آموزان نباید از آموزش محروم شوند و راه برون رفت از این مشکل نیز توزیع بسته های آموزشی، گسترش استفاده از آموزش تلویزیونی، آموزش فرد به فرد و افزایش کمک های خانواده به دانش آموزان است.

امام جمعه تبریز افزود: بروز وضعیت کرونایی، موجب بروز خلاقیت، از بین بردن محدودیت های زمان و مکان در آموزش و افزایش توقع از معلم به علت در دسترس بودن وی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دخالت غیراصولی برخی از خانواده ها در موضوع آموزش به عنوان موضوع تخصصی موجب افراط و تفریط می شود، گفت: ایجاد شبکه شاد نقطه شروع خوبی برای برون رفت از چالش تعطیلی مدارس و آموزش در شرایط کرونایی بود، ولی تحقیقات باید در خصوص ارتقای سطح شبکه شاد و امکانات آن با سرعت ادامه یابد. وی با بیان اینکه شبکه شاد همچنین در موضوع مناسبت های مختلف از جمله جشن تکلیف دانش آموزان عملکرد خوبی داشت، ادامه داد: نقش آموزش، خانواده و بزرگان در شکل گیری نظام تعلیم و تربیت، نقش اصلی را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تجربه نشان داده راه نابودی یک ملت، هدف گیری خانواده، نظام آموزشی و اسطوره ها و الگوهای یک کشور است افزود برای نابودی خانواده، منزلت زنان را می شکنند که بر این اساس باید منزلت بانوان در جامعه صیانت شود و ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: برای شکستن منزلت نظام آموزشی نیز منزلت معلمان را می شکنند و برای از بین بردن الگوها و اسطوره ها، منزلت بزرگان را از بین می برند که باید جایگاه بزرگان و پیشکسوتان و معلمان و زنان حفظ شود.

دانشنامه فرهنگی با نام شهید سلیمانی که توسط سپاه عاشورا با همکاری بسیج فرهنگیان و معلمان آذربایجان شرقی، چاپ شده بود در این دیدار توسط امام جمعه تبریز به وزیر آموزش و پرورش اهدا شد.

دانش آموزان در بستر امن اینترنت تعلیم می بینند

وزیرآموزش و پرورش گفت: ماموریت آموزشی تعطیل بردار نیست چرا که تعطیلی آن تبعاتی دارد که غیرقابل جبران است از این رو دانش آموزان در بستر امن اینترنت تعلیم می بینند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه کرونا نظام آموزشی را با بزرگترین چالش قرن مواجه ساخت، گفت: در این وضعیت کرونایی ناگزیر به استفاده از فضای مجازی شدیم و در ادامه این روند فضا و موقعیت ممتازی را در این زمینه ایجاد کردیم. وی با بیان اینکه تجربه مدونی در وضعیت کرونایی در دسترس ایران و جهان نبود، گفت: در این وضعیت بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید درباره تکانه های مختلف تاب آوری داشته باشد، جلوه های نابی از خلاقیت و ابتکارات معلمان در موضوع آموزش خلق شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، گفت: بستر سالمی در فضای مجازی ایجاد شد و اکنون به سمت توسعه آن پیش می رویم، این نیازی بود که پیش از دوران کرونا کار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی را می طلبید و باید از این فضا استفاده می شد. وی یادآوری کرد: با شیوع کرونا حدود ۷۰ درصد معلمان با بستر فضای مجازی آشنا نبودند اما اکنون آنها می توانند محتوا تولید کنند و آن را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این اقدامات اکنون گامی برای برخورداری از عدالت آموزشی در کشور ایجاد شده است چرا که این محتواها در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

حاجی میرزایی افزود: بر این اساس ارتباطات شبکه ای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور تقویت شد و ۱۶میلیون معلم و دانش آموز که در واقع حدود یک پنجم جمعیت کشور را تشکیل می دهند در یک پیوند و شبکه قرار گرفتند. وی ادامه داد: هم اکنون امکان تبادل پیام بین این پیوندها ایجاد و ارتباطات کاغذی به ارتباطات تصویری و گفتاری تبدیل شده است و این وضعیت قابلیت ممتازی ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی افراد نقد می کنند که فضای اینترنت مناسب نبود، گفت: شیوع کرونا موجب تعطیلی مدارس شد و بر این اساس ما به ناچار دانش آموزان را به این فضا سوق دادیم اما آنان را از بستر ناامن به بستر امن منتقل کردیم تا دانش آموزان با معلمان خودشان در این بستر ارتباط برقرار می کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: دغدغه ما این بود تا دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به مشکل نیافتند و بر این اساس امکان ارتباط معلم و دانش آموز یک اصل بود که این کار را به طرق مختلف برقرار کردیم./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 18 اسفند 1399
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh