نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تبلیغ هنری جاودانه است که با تلاش پیگیر مبلغان بر تابلو هستی به نمایش در می آید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در نشست هم اندیشی پیشگامان تبلیغ با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، گفت: هسته نشر و هسته تبلیغ اسلام از زمان ظهور دین اسلام در عربستان با شعاع حیات بخش خود معنا و مفهوم پیدا کرد.
امام جمعه تبریز تبلیغ دین اسلام را مهمترین وظیفه همه مسلمانان خصوصاً وظیفه سنگین مبلغان دین دانست و گفت: تبلیغ دین خدا و ارزش های الهی با تلاش های پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و به همت ائمه اطهار(س) ادامه یافت و در زمان غیبت کبری این مهم بر دوش عالمان و مبلغان دین گذاشته شده است. وی با بیان اینکه علما و مبلغان دین مامور به ابلاغ رسالت های الهی هستند، ادامه داد: در این راه آشنایی مبلغ با سیره و تبلیغ ائمه معصومین، رسیدن به هدف را کوتاه تر میکند.
نماینده ولی فقیه در استان، داشتن عمل صالح، داشتن اخلاق اسلامی و تبلیغ چهره به چهره را بهترین شکل تبلیغ عنوان کرد و گفت: مبلغ کسی است که با اشکال مختلف پیامی را به شایستگی به مقصد برساند از این رو ارزش و جایگاه فرد مبلغ را نمی توان از قداست، اهمیت و ارزش کاری تبلیغی که انجام میدهد، جدا دانست.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، گفت: با توجه به ضرورت بیدارگری نسل امروز و فردا و با توجه سم پاشی و حضور پررنگ دشمن در فضای مجازی که امروز در دسترس همگان است و جامعه را به سیطره خود درآورده، مبلغان رسالت و مسئولیت سنگین برعهده دارند تا علاوه بر تبیین آموزه های دینی به شبهات جوابگو باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه تبلیغ هنری جاودانه است، ادامه داد: کارکنان تشکیلات تبلیغاتی باید دین را با روش های هنرمندانه و فرهنگی نشر و ترویج دهند. وی با اشاره به نقش تبلیغ در معرفی و نشر و حفظ یک مکتب گفت: تبلیغ ضامن استمرار اصول و مبانی پیروان هر مکتب نیز است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغی گفت: شاید در دیگر تبلیغات از جمله تبلیغات تجاری مبلغان با محتوای ارائه شده ارتباطی نداشته باشند و هیچ خللی هم در تبلیغات ایجاد نشود اما در تبلیغات اسلامی مخاطبان با رفتار و عمل مبلغان حرکت می کنند و در صدد درونی سازی پیام ارائه شده هستند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر تناسب مسائل دینی با مسائل روز در امر تبلیغ اظهار داشت: مبلغان دینی باید مفاهیم دین را هنرمندانه و متناسب با نیازها و امکانات روز جامعه و با بهره گیری از آموزهای قرآنی و سنت پیامبر به مخاطبان خود ارائه نمایند. وی با بیان اینکه در تبیین مفاهیم ناب دینی به منطق و عقل افراد جامعه توجه داشته باشیم، گفت: دین ستیزی در غرب توسط دولت ها، نهادها و موسسات وابسته به صهیونیزم جهانی با ساخت فیلم های ضد دینی، اهانت به قرآن و پیامبر، ایجاد هزاران سایت ضد دینی و فضای مجازی در حال توسعه است تا چهره اسلام را تخریب سازد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما مسلمانان با کوچکترین امکانات و با اشکال مختلف از جمله حفظ حجاب، ساخت مساجد و مدارس دینی از ایدئولوژی خود دفاع میکنند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام ناب محمدی خوش آیند دولت های غربی نیست، گفت: دولت های غربی چون تحمل چنین فضایی را ندارند از این رو چهره اسلام را تیره و تار نشان میدهند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر آشنایی با تاکتیک های فرهنگی دشمن گفت: محتوای غنی دینی را بر اساس نیاز مخاطب باید ارائه نماییم و با آشنایی کامل از فضای مجازی و آسیب هایی که این فضا به حوزه دین وارد میکند ما وارد میدان عمل شویم. وی نبود اعتبارات کافی و همچنین عدم تخصیص بودجه به حوزه کارهای فرهنگی را از چالش های جدی تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: ما باید خودمان را به یک جنگ فرهنگی گسترده تر از شرایط کنونی آماده کنیم، البته برخی از کارهای فرهنگی بدون اینکه به بودجه نیاز باشد میتوان انجام داد و آن تبلیغ دین با رفتار، کردار و گفتار است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جذب حداکثری جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اسلام و انقلاب چتری برای همه است باید با تقویت افرادی که پای آرمان های خود ایستاده اند به دنبال قشر خاکستری نیز رفت، جوانان امروز از نسل همان جوانان اول انقلاب هستند هر چند ریزش هایی وجود داشته اما رویش های انقلاب جبهه های مقاومت اسلامی، هیات های حسینی، نمازهای جمعه و جماعات، مراسم های شب های قدر و اعتکاف را مدیریت میکنند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید قدر جوانان را بدانیم گفت: تلاش های و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را با برروکراسی های اداری گره نزنیم، بلکه از سیستم اداری را برای گسترش کارهای تبلیغی به خدمت بگیریم و فعالیت را با محوریت مساجد دنبال کنیم./*